Wie zijn wij

Het Autisme Steunpunt Apeldoorn bestaat uit ervaren functionarissen die breed georiënteerd zijn op het gebied van autisme en onderwijs. Vanuit onze deskundigheid en ervaring bieden wij begeleiding op maat. Het Autisme Steunpunt Apeldoorn valt onder de expertiseafdeling van Christelijk Speciaal Onderwijs Apeldoorn. Wij staan  regionaal en landelijk bekend om onze deskundigheid op het gebied van autisme. Graag helpen wij mensen binnen en buiten het onderwijs met het oplossen van problemen rondom ASS-problematiek.

Even voorstellen

Gerda Bastiaan is steunpuntfunctionaris en verpleegkundig specialist GGZ, ze werkt graag voor mensen met ASS en/of een verstandelijke beperking en een psychiatrische hulpvraag.

Joan Bastiaan is werkzaam als onderwijsassistente en werkt 1 op 1 met leerlingen die door traumatische ervaringen niet op school zitten.

Hermien Dubbelink is ambulant begeleider. Ze biedt individuele begeleiding aan leerlingen die een EO+ toegekend hebben gekregen, of een hulpvraag hebben binnen een onderwijszetting.

Anita Grefhorst is administratief medewerker van het Steunpunt.

Miriam Nies is leerkracht en geeft in een één-op-één situatie les aan leerlingen met een ernstig verstoorde schoolgang en een zeer hoge ondersteuningsbehoefte. In 2019 heeft ze de opleiding autismecoach gedaan, maar haar ervaring met autisme begint al in 2008, wanneer een van haar tweelingzonen wordt gediagnostiseerd met klassiek autisme. Hij is haar grootste leerschool.

Hans Nieuwenstein is steunpunt functionaris. Hij heeft 40 jaar ervaring in het onderwijs oa cluster 4, mbo en hbo. Hij is (mede) auteur van verschillende boeken over ASS in het onderwijs en van de posters “ de sterke kanten van..”.

Hij is op dit moment ook werkzaam in het mbo te Zwolle als gedrag specialist. Binnen het steunpunt ligt zijn focus vooral op het begeleiden van leerkrachten en scholen omtrent ASS leerlingen.

Hester Rijken is steunpuntfunctionaris. Zij heeft in allerlei vormen van onderwijs gewerkt, van regulier tot speciaal en van het basisonderwijs tot aan het MBO. Vanuit haar ervaring richt zij zich binnen het steunpunt vooral op het begeleiden van leerkrachten, docenten en scholen omtrent leerlingen met ASS.